Торгівля Ірландії
Сполучені Штати та Велика Британія є головними торговельними партнерами Ірландії. Серед інших основних партнерів – інші країни ЄС (зокрема, Німеччина, Франція та Бельгія), Китай та Швейцарія. Експортується широкий спектр промислової продукції, включаючи електричні машини та апарати, оброблені харчові продукти, хімічні продукти, одяг і текстиль, а також напої. Ірландія є одним із провідних світових експортерів комп’ютерного програмного забезпечення. Основні статті імпорту включають машини та транспортне обладнання, хімічні речовини, нафту та нафтопродукти, продукти харчування та текстиль.
Послуги
Туризм відіграє дуже важливу роль в економіці Ірландії. Його значення значно зросло з 1950-х років, коли було створено Ірландську туристичну раду (Bord Fáilte Éireann), яка почала заохочувати будівництво нових готелів, розвиток курортних зон, розширення спортивних об’єктів і збільшення кількості туристичних зручностей. Наступник організації, Fáilte Ireland, також створив спільні підприємства з Радою з туризму Північної Ірландії. Переважна більшість іноземних туристів приїжджає з Великої Британії, Сполучених Штатів та інших країн Європи, але групи з Близького Сходу та Китаю все частіше зустрічаються в головних туристичних пам’ятках країни.
Праця та оподаткування
Майже всі ірландські профспілки є членами Ірландського конгресу профспілок (ICTU). Рівень об’єднання в профспілки в Ірландії є досить високим, охоплюючи приблизно одну третину всієї робочої сили. Є також кілька спілок роботодавців (промислових організацій), організованих як на ремісничій, так і на регіональній основі. Центральною переговорною організацією роботодавців є Ірландська конфедерація бізнесу та роботодавців. Заробітна плата та умови праці зазвичай є предметом вільних колективних переговорів, хоча трудові спори можуть бути передані до Комісії з трудових відносин (створеної в 1990 році) або до Трудового суду (створеного в 1946 році). Наприкінці 1980-х років, коли економіка зіткнулася з серйозними проблемами, уряд, роботодавці та профспілки погодили програму відновлення. Подібні партнерства були прийняті в 1990-х роках і стали характерною рисою економічного та соціального управління країною. Соціальний договір між профспілками та урядом пережив крах ірландської економіки в 2008 році завдяки переговорам, відомим як Угода Крок Парку, яка значною мірою зберегла робочі місця в профспілках на користь узгодженого скорочення заробітної плати та виплат. Профспілки державного сектора в Ірландії є потужними, але через соціальну угоду з урядом вдалося уникнути великих публічних демонстрацій і припинення роботи навіть в умовах посилення заходів економії.
Порівняно з рештою індустріально розвиненого світу, Ірландія має відносно низькі ставки податку на прибуток підприємств і фізичних осіб. Навпаки, податок на додану вартість (споживання) у країні є досить високим і стягується з більшості товарів і послуг.
Транспорт і телекомунікації
Дороги та залізниці
Через розпорошене сільське населення Ірландія має велику систему доріг. Більшість місцевих доріг мають гарне покриття, і досягнуто постійного прогресу в тому, щоб привести магістральні дороги до найкращих сучасних стандартів. Ірландія скористалася коштами, отриманими від ЄС, щоб покращити та розвинути свою транспортну інфраструктуру. Тим не менш, загальне зростання великих міських районів, таких як Дублін, випереджає більшу частину дорожньої інфраструктури, яка була запланована до економічного зростання в 1990-х і на початку 2000-х років. Поїздка на роботу на автомобілі та громадська парковка у великих містах Ірландії стають все більш проблематичними.